Wednesday, August 24, 2011

Life..

Hidup mmg kdg2 unexpected.. Dulu ada rasa menyesal masuk KUIS sebab itu ini tak boleh. Tapi ada silver lining.

Kat sana, aku jumpa TESL D. Macam2 perangai & kerenah. Sekarang bila dah habis study, miss them like orang gilak! Nak jumpa dh susah sebab semua kat negeri masing. Una & Ainaa kt Penang, Amet kt Kedah, Che Mat & Kak Ris kat Pahang, Que kat Negeri Sembilan, Ella & Iera kat Terengganu,  aku and Madi kat Kelantan dan majoriti yang lain mcm Adi, Izza, Tasha etc kat Selangor.

To me, one of the most unforgettable thing yang aku rasa bersyukur sangat ialah ditemukan dengan Madie Dieha dan sahabat karibnya, merangkap 'along' & non-biological/non-identical twin aku, Arin Arida.

                                                       (ni gmba random je aku ambik)


Kisah aku dengan Adi la banyak sebab kitorang classmate. Dengan Madie Dieha pun sama tapi Arin la yang banyak tahu kisah aku. Then kalau rasa topik tu boleh bagitahu Madie, baru dia bagitahu. Dulu masa sem 1 ramai yang ingat dia kau dan aku dia. Sekaang dah kurang tapi ada lagi yg tertukar. Padahal banyak beza kot. Aku 155+ cm je, Adi 160+cm. Dia ada tahi lalat kat pipi, aku takde. Nak tahu kenapa aku kata Adi twin aku? Sebab kami mengalahkan adik beradik kembar.

Apa yang kitorang buat boleh effect yang lagi sorang. Contoh yang paling frequent ialah coklat. Aku SANGAT SUKA coklat, lagi-lagi kalau ada hazelnut!! Memang heaven la kalau dapat..



Tapi Adi, dia tak boleh makan sebab ada migrain. So, bila aku makan coklat, most of the time, dia akan rasa sakit kepala! Then bila dia demam, aku yang sakit kepala. Weird kan? Adi selalu cakap 'Jangan nanti kau mengandung aku yg dpt morning sickness sudah!'




Melalui Adi pulak, aku kenal kak Madie Dieha. Walaupun tahu dia tak suka tapi aku tetap panggil dia kakak. Haha. Madi ni badan dia kecik je tapi she has a big heart. Dia sangat suka paksa orang makan!! Kuat membebel juga, but I know it's for my own good. Memang best lepak dengan diorang. Jenis tak berkira.




Selalu layan cite medic macam Code Blue, Team Medical Dragon, God Hand Teru dengan dia dan Adi, walaupun dua-dua takut tengok darah memancut.





Melalui Adi jugak, kenal sorang pakcik ni.. Haha. Not actually pakcik. Her friend, Ejal which I call abg long (tp sekarang tkr kpd pakcik). Sebaya je. Tengah belajar kat Aussie nu ha. Tak pernah jumpa tapi Adi kata muka dia ada iras Zack Efron. Tgk gmba, mcm ada jugak la iras.



Dulu dari Sem 1, ada la dengar cerita pasal dia dari Adi. Then makin lama, makin banyak rahsia dia yang aku tau dari Adi. Ada yang kelakar tahap guling2, ada yang buat rasa kesian.. Dengan pakcik sorang ni, aku ada persamaan jugak la. Sama-sama anak nurse, dua-dua anak bongsu, paling latest dapat tau, bakal kakak ipar orang Terengganu dll. Kalau beza sah-sah banyak.

Pakcik sorang ni ada geng nama EDRIZ. Ejal, Danny, Ray, Iman & Zack if I'm not mistaken. Tak kenal pun sape dorang. Tau dari kisah Adi je la. Dorang kawan dari zaman sekolah. Geng dorang berlima, geng aku kat sekolah pun 5 gak.


 Tu je la kot aku nak tulis kali ni. Tah. Tiba-tiba rasa nak tulis pasal diorang.

~May ALLAH bless~~

Lagu ni aku tuju kat Madi Dieha dan Arin Arida <3


No comments:

Post a Comment