Wednesday, July 20, 2011

A Bite From My Plate..

Ahhh.. It's been a while.. Hello blog!

Nak cakap apa ek? 

Students are fine..They became closer and seems more comfortable with me after I told them my age..Maybe Han(one of the teachers' daughter who is very fluent in English and can speak in  4 languages!! )  was right.. I need to tell them my age so I can make their effective filter goes lower. Secondary students are waaaaaaay different than the primary. Dah banyak dengar cerita kwn2 yang stress dgn budak-budak.. Kira Alhamdulillah jugak la dapat secondary school. Maahad meh.. Mesti la okay.. ^^

Oh yeah.. Yang lain mcm ada je yang tak puas hati dgn staf/ ckg kat sini.. Aku pun kdg2 rasa gak. Bekerja dgn orang banyak pengalaman, memang banyak isu la yang timbul dan tak semua boleh terima cara kita.. Apa boleh buat.. SABAR JE LA.. But sometimes, being a Sejuk Beku Person like me is a good thing.. Kdg2 orang mengata aku pun tak perasan..

Sometimes, I noticed the way the Ustaz/utazah looked at me, especially when I'm talking to the male students.. They're MY STUDENTS so can't I talk/ mingle with them? Then how do I get them to do the task that I gave?

Daha nama lagi students, mmg brlambak la yang tak siap kerja! Journal je kot! But so far yang cepat siap ialah yg buat nama Chaos Genesis!! At first, I give them the topic for the journal and since many of them complained 'Teacher, tak de idea la nak tulis apa..' so I give them the chance to do free-writing.. Means they can write whatever they want! Tak siap jugak memang aku mengamuk. Tapi cepat je sejuk sebab.. DORANG HAFAZ QURAN! Nak marah je jadi sejuk balik lepas tengok muka dorang..Aish! Yang kecik (Form 2) lagi la..Comel je!! 

Duit untuk those yang tak bawak dictionary 20 sen, and so far.. ada dalam RM4..Tapi ada sorang ni..Kesian betul..He didn't tell me that me got Besta so kena la bayar 20 cents tiap kali tanya.. Aigoo.. 

There are a few students yang pandai melukis! Tapi my students, tak kira la Form 2 or Form 4, dua-dua manja! Tapi faham la sebab diorang jauh dengan family. Aku lak baya abg/kakak dorg je. Dah tahu umur aku, lagi la nak manja lebih.. Walaupun dah sekolah menengah, they love games!! Poor them, they got the non-creative English/BM/History teacher like me..Huhu.. Sorry guys.. 

And and and !! Aku tak faham betul! Mana2 aku pergi, mesti dengar orang cakap pasal JODOH!! ARGH!! I'm TOO YOUNG TO SETTLE DOWN, OKAY? Sheesh..

Jeng..jeng ...Finally, I got my laptop!! Alhamdulillah!! Laptop harga RM2000+, aku dapat dgn harga RM1300 je.. Hehe.. Deal dengan sedara..

No comments:

Post a Comment